Reklama
  • Czwartek, 5 marca 2015 (13:05)

    Czy można ćwiczyć w ciąży?

Reklama

W czasie starania się o dziecko lekarze zalecają ograniczyć ćwiczenia. Dlaczego?

Dr Grzegorz Mrugacz: Bo podczas ciężkich treningów organizm wytwarza dużo kortyzolu, który zatrzymuje sól w organizmie, co może skutkować podwyższonym ciśnieniem. Jego nadmiar przyczynia się do otyłości brzusznej i powstawania rozstępów.

Zbyt intensywne treningi mogą powodować również zaburzenia hormonów tarczycy, a przez to wstrzymać miesiączkowanie.

Czyli żadnych ćwiczeń?

– Ależ nie! Kobietom planującym dziecko poleca się ćwiczenia gorsetu mięśniowego, które pomagają w stabilizacji postawy, poprawiają mobilność i zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia bólu kręgosłupa.

Dobrą metodą na wzmocnienie tych partii mięśniowych są ćwiczenia ze specjalną piłką „body ball”. Taki rodzaj aktywności fizycznej wzmacnia brzuch, plecy, a także mięśnie dna miednicy. Rozluźnia ciało i odciąża kręgosłup. Warto skonsultować się z lekarzem, który wykona odpowiednie badania i stwierdzi, czy nie ma przeciwwskazań do aktywności.

Czy w ciąży można ćwiczyć?

– Nie należy rezygnować z aktywności, ale ćwiczenia powinno się wykonywać z umiarkowaną intensywnością, aby zbytnio nie obciążać mięśni i dostarczyć do nich odpowiednią ilość tlenu (jego niedobór może spowodować wady rozwojowe płodu).

Ćwiczenia pomogą też w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia – jego zbyt wysoka wartość może być groźna dla dziecka i matki. Wskazaną formą aktywności, która pozwoli przyszłym mamom zachować równowagę w treningach są m.in. spacery, aerobik dla ciężarnych, aqua aerobik, pływanie czy pilates.

Rozmawiała: PP

Tele Tydzień
Więcej na temat:Nie | grzegorz

Zobacz również

  • Moja 30-letnia córka już drugi raz poroniła. Jesteśmy zrozpaczone i nie wiemy, co dalej robić. Lekarz nie dał Marysi skierowania na badania. A ja słyszałam, że powinno się je zrobić. O jakie... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.